22 Haz 2010

Peki ya Joga Bonito?


Joga Bonito ölmüş de gömeni yok.. Hevesle bekledim Haziran’ın gelmesini ama içimden maç izlemek gelmiyor? Vuvuzela bir yandan Üründülzela diğer yandan vuruyor.. Sesi kısıp izleyeyim diyorum maçları o da olmuyor. Saçma sapan oyunlar var sahada.. Hadi Cezayir-Slovakya maçını anlarım.. Fazla bir beklentim yok zaten onlardan.. Ulan İngiltere sana ne oluyor? Peki ya Hollanda? Almanya? İtalyanların tarzını zaten sevmem ama onlar bile daha kötü oynamayı başarıyorlar.. Aklım almıyor..


Düzgün top oynama gayreti içindeki takımlar Güney Amerika’dan çıktı bu turnuvada.. Dunga, gevşek oğlu gevşek Brezilya’ya ciddiyet getirmiş belli. Robinho, Kaka hatta Elano bile koşuyor.. Maradona, taktik bilgisi olmasa da ilhamla oynatıyor takımını.. İlginçtir Paraguay coşuyor, coşturuyor.. Daha önce neden izlemedim bu adamları diye kendime kızıyorum.. Feci.. Şili’yi ise yoğurda doğrasan cacık olmaz durumda.. Zamorano takla atıyodur oturduğu yerde.. Honduras’ı ağzıma almıyorum bile.. Kontenjan dolsun diye fasulye usulu almışlar kadroya.. Rezalet..


Bu rezalete ek olarak bir de enteresan bir topçu modeli türedi.. Bunlardan hep vardı piyasada ama üç beş taneydi.. Şimdi moda oldular.. Biri teknik direktörünün validesini sıvar, öbürü göğsüne gelen dirsek üzerine böbrek üstü bezi spazmı geçirircesine kıvranıp debelenip rakibini attırır, diğeri elle kolla goller atar.. (Bu arada; beter ol Fransa! Shay Given’ın laneti üzerinize olsun!!)


Yetmedi mi?? Yeni moda çerçevesinde atan yatmaya kalkıyor, sonra yatan da yiyor bir tane.. tam şenlik.. 1-0; 1-1.. içim kurudu..


Cantona’yı salasım geliyor sahaya.. Futbolun erkek oyunu olduğunu hatırlatsın, ofsayt taktiği yapanın kaşını açsın, kapananın dişini kırsın diye.. Hırsına yenik düşüp rakibine kafa göz dalsın, ayağının dışıyla topları kessin, güzel futbol nasıl oynanır alem-i cihana göstersin diye..

+Can you beat this?



Ödüllü soru:

Bu dünyada Kuzey Kore, Honduras, Cezayir, Slovenya, Güney Afrika, Yeni Zelanda milli takımları olmazsa ne kaybederiz?

Kendi asistime koşayım; hiçbir şey! Ey FIFA! Şu lüzumsuz “kontenjan” olayını kaldır.. Böyle giderse Dünya Kupası’nın akıbeti Intertoto’ya benzeyecek.. Doğru cevabı da verdim, huzur içinde "browni intense" ile desteklenmiş çayıma döneyim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder